Rozmiary obrazów w social mediach

rozmiary obrazów w social mediach

Jak odpowiednio dobrać rozmiary obrazów w social mediach

Platformy mediów społecznościowych nieustannie zmieniają rozmiary i formaty zamieszczanych grafik i obrazów. Cieszysz się, że masz idealnie dopasowane zdjęcie w tle na swoim fanpage’u, aż tu nagle resizują jego wymiary i wszystko się rozjeżdża i rozpikselowuje. 

Niestety, szanse na znalezienie rzetelnych i wyczerpujących informacji na temat oficjalnych wymiarów grafik na poszczególnych portalach są równie małe, jak na trafienie na kulturalną wymianę zdań o polityce na Facebooku.

Dobra widoczność w mediach społecznościowych z każdym dniem nabiera coraz większego znaczenia, zatem chcąc jak najlepiej promować swój biznes, markę czy też profil osobisty, naprawdę musisz je zoptymalizować za pomocą odpowiednich grafik, które Cię reprezentują.

rozmiary obrazów w social mediach

Postanowiliśmy więc ułatwić Wam nieco sprawę zbierając całą wiedzę na temat rozmiarów zdjęć w social mediach w jedno miejsce. Poniżej wyjaśniamy, jak jakie rozmiary powinny mieć grafiki na poszczególnych platformach społecznościowych. Znajdziecie tu prawie wszystkie większe portale społecznościowe, więc spokojnie – z nami będziecie na bieżąco optymalizować swoje profile w social mediach.

FACEBOOK

ZDJĘCIE PROFILOWE

  • Musi mieć rozmiar co najmniej 180 x 180 pikseli.
  • Zdjęcie będzie wyświetlane na stronie jako 170 x 170 pikseli.
  • Miniaturka zdjęcia pojawi się na Facebooku w rozmiarze 32 x 32 pikseli.
  • 128 x 128 px na smartfonach

 

To będzie zdjęcie reprezentujące Ciebie lub Twoją markę na Facebooku.

Pojawi się ono na Twojej osi czasu, umieszczone nad zdjęciem okładkowym.

Pojawi się ono również, gdy będziesz pisać posty na innych ścianach oraz komentując posty.

ZDJĘCIE W TLE

  • Wyświetlane na stronie w rozdzielczości 820 x 312 pikseli
  • Mniejsze rozmiary będą rozciągnięte.
  • Minimalny rozmiar 400 x 150 pikseli.
  • Na smartfonach wyświetlają jako 640 x 360px
  • Aby uzyskać najlepsze rezultaty, załaduj plik RGB JPG nie większy niż 100 KB.
  • Obrazy z logo lub tekstem mogą wyglądać lepiej w formacie PNG.

Zdjęcia udostępniane

  • Zalecany rozmiar zdjęcia 1200 x 630 pikseli.
  • Pojawi się w feedzie w szerokości max. 470 pikseli (skaluje się maksymalnie do 1:1).
  • Pojawi się na stronie w szerokości max. 504 pikseli (skalowane do max. 1:1).

UDOSTĘPNIANY LINK

  • Zalecany rozmiar zdjęcia 1200 x 628
  • Zdjęcie kwadratowe: Minimum 154 x 154px w feedzie.
  • Zdjęcie kwadratowe: Minimum 116 x 116 na stronie.
  • Zdjęcie prostokątne: Minimum 470 x 246 pikseli w kanale.
  • Zdjęcie prostokątne: Minimum 484 x 252 na stronie.

 

Facebook będzie skalował zdjęcia poniżej minimalnych wymiarów. Aby uzyskać lepsze wyniki, zwiększ rozdzielczość zdjęcia w tej samej skali, co minimalny rozmiar

Zdjęcie wyróżnione

  • rozmiar 1200 x 717
  • Pojawi się na Twojej stronie w rozmiarze 843 x 504 pikseli.
  • Dla lepszej jakości wybierz wyższą rozdzielczość przy tej skali.

Okładka wydarzenia

  • Rozmiar 1920x 1080
  • Facebook będzie skalował do minimalnych wymiarów: 470 × 174.
  • Pokazuje się w feedzie: 470 × 174.
rozmiary obrazów facebook

Profil strony biznesowej

  • 180 x 180 px
  • Co najmniej 180 x 180 pikseli.
  • Wyświetlane na stronie jako 170 x 170 na komputerach stacjonarnych, 128 x 128 na smartfonach i 36 x 36 na większości telefonów komórkowych.
  • Miniaturka zdjęcia będzie wyświetlana na całym Facebooku w rozmiarze 32 x 32 pikseli.
  • Zdjęcia stron biznesowych będą przycięte, aby pasowały do kwadratu.

LINKEDIN

Zdjęcie w tle w profilu osobistym

  • 1584 x 396

Zdjęcie profilowe W PROFILU OSOBISTYM

  • Zalecana wartość pomiędzy 400 x 400 a
  • 20.000 x 20.000 pikseli
  • Minimum 200 x 200 pikseli
  • Maksymalny rozmiar pliku 10mb
  • Tylko pliki JPG, GIF lub PNG
rozmiary obrazów linkedin

Zdjęcie w tle w profilu firmowym

  • Zalecane: 1536 x 768 pikseli.
  • Minimalny rozmiar: 1192 x 220.
  • Maksymalnie 4MB.
  • Wyświetlane jako 1400 x 425 pikseli.
  • Typy obrazów to: PNG, JPG lub GIF.

logo starndardowe

  • Zalecane 300 x 300 pikseli (minimum 300 x 300 i zmiana rozmiaru w celu dopasowania).
  • Maksymalnie 4 MB (układ kwadratowy).
  • PNG, JPG lub GIF.

 

Jednym z dwóch logotypów marki, które powinieneś/nnaś załadować na LinkedIn jest logo biznesowe. Jest to większe z tych dwóch i pojawi się tuż obok nazwy marki na stronie głównej LinkedIn

Ten obraz pojawia się również w sekcji „Firmy, które możesz chcieć obserwować”, więc im bardziej atrakcyjne zdjęcie tym większe prawdopodobieństwo zdobycia followersów!

Hero Image

  • Minimum 1128 x 376 pikseli.
  • Maksymalnie 2 MB.
  • Układ krajobrazowy
  • PNG, JPG lub GIF.

 

Na górze tej strony znajduje się banner, który jest większy niż wszystkie inne obrazy na LinkedIn. Możesz wykorzystać tę przestrzeń, aby wybrać obraz, który przemawia do Twojej firmy
w celu przyciągnięcia potencjalnych pracowników

Baner firmowy

  • Minimalnie 646 x 220 pikseli.
  • Maksymalnie 2 MB.
  • Układ krajobrazowy.
  • PNG, JPG lub GIF.

 

Baner reklamowy jest jednym z najnowszych i najbardziej widocznych obrazów, które możesz użyć na LinkedIn. Ten obraz pojawia się gdy użytkownik odwiedza stronę główną Twojej marki. Ponieważ ten obrazek znajduje się na stronie głównej, zakładamy, że odwiedzający aktywnie poszukuje Twojej marki, więc wykorzystaj tę okazję, aby przyciągnąć go świetnym obrazem.

Logo kwadratowe

  • 60 x 60 pikseli (rozmiar dopasowany).
  • Maksymalnie 2 MB.
  • PNG, JPG lub GIF.

 

To jest wizerunek marki, który wyświetla się kiedy ktoś wyszukuje Twoją firmę.

Upewnij się, że jest to coś charakterystycznego dla Twojej marki, aby klienci wiedzieli, na którą firmę mają kliknąć.

youtube

zdjęcie profilowe kanału

  • Zalecane 800 x 800 pikseli.
  • Wyświetlany jako 98 x 98 pikseli.
  • Typy obrazów: JPG, GIF, BMP lub PNG

przesyłane wideo

  • 1280 x 720
  • Filmy muszą zachować proporcje 16:9 
  • Aby zakwalifikować się jako full HD, Twoje wymiary muszą wynosić co najmniej 1280 x 720 p
rozmiary obrazów youtube

Zdjęcie okładki kanału

Użytkownicy YouTube oglądają filmiki na wielu różnych urządzeniach, więc ważne jest, aby Twoja marka miała zdjęcie zoptymalizowane dla każdego z nich.

  • 2560 x 1440

 

Rozmiary wyświetlaczy:

  • Wyświetlacz tabletu: 1,855 x 423
  • Wyświetlacz telefonu komórkowego: 1,546 x 423
  • Wyświetlacz TV: 2,560 x 1,440
  • Pulpit: 2,560 x 423 (1,546 x 423 piksele są zawsze widoczne)

 

Obszar elastyczny (może nie być widoczny): 507 pikseli z lewej i 507 i 507 pikseli z prawej od obszaru bezpiecznego.

instagram

zdjęcie profilowe

  • Pojawiaj się na swojej stronie głównej w rozmiarze 110 x 110 pikseli.
  • Kwadratowe zdjęcie – upewnij się, że zachowujesz proporcje 1:1

Miniaturki zdjęć

  • Miniaturki będą wyświetlane na stronie stronie w rozmiarze 161 x 161 pikseli.
  • Zdjęcie kwadratowe – upewnij się, że zachowujesz proporcje obrazu 1:1.
rozmiary zdjęć instagram

Rozmiar zdjęcia

  • Rozmiar zdjęć na Instagramie został został zwiększony do 1080 x 1080 pikseli.
  • Instagram nadal skaluje te zdjęcia w dół do 612 x 612 pikseli.
  • Pojawiają się w feedzie w rozmiarze 510 x 510 pikseli.
  • Mniejsze wyróżnione zdjęcia nagłówkowe pojawiają się jako 204 x 204 pikseli, a większe wyróżnione zdjęcia nagłówkowe pojawiają się jako 409 x 409 pikseli.

Instagram Stories

  • Zalecana rozdzielczość to 1080 x 1920.
  • Minimalna rozdzielczość to 600 x 1067.
  • Proporcje obrazu to 9:16.
  • Maksymalny rozmiar pliku to 4GB.

 

Z ponad 300 milionami codziennych użytkowników, Instagram Stories są popularnym popularnym źródłem materiałów wizualnych w aplikacji. Można publikować w ten sposób zarówno zdjęcia jak i materiały wideo.

twitter

zdjęcie nagłówkowe

  • Zalecane 1500 x 500 px
  • Maksymalny rozmiar pliku 10 MB.
  • JPG, GIF, lub PNG.

Zdjęcie profilowe

  • Obraz kwadratowy – zalecane 400 x 400 pikseli.
  • Maksymalny rozmiar pliku 100 KB.
  • JPG, GIF, lub PNG
rozmiary obrazów twitter

Zdjęcie w strumieniu

Min. do wyświetlenia w powiększeniu 440 x 220 pikseli.

Maks. do wyświetlenia po rozwinięciu 1024 x 512 pikseli.

Pojawia się w strumieniu zwiniętym w rozmiarze 506 x 253 pikseli.

Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB dla zdjęć, i 3MB dla animowanych GIF-ów.