Prognozy ekspertów w zakresie marketingu w mediach społecznościowych na rok 2022

prognozy na rok 2022

Na skróty

Prognozy ekspertów od social mediów na rok 2022

Eksperci marketingu mediów społecznościowych dzielą się swoimi prognozami na rok 2022 i radzą, na czym marketerzy mediów społecznościowych powinni skupić swoją uwagę.

Miniony rok z pewnością dał marketerom mediów społecznościowych wiele do myślenia, zwłaszcza w kontekście planowania strategii i budżetu na 2022.

Snapchat pojawił się jako główny gracz w marketingu mediów społecznościowych, zwiększając przychody o 57% w ciągu roku, osiągając swój pierwszy miliardowy kwartał i zwiększając dzienną liczbę aktywnych użytkowników do ponad 300 milionów.

Facebook w obliczu licznych słów krytyki i wielokrotnych wezwań do ponownego uregulowania kwestii prywatności zmienił się w platformę Meta.

Aktualizacja iOS14 okazała się być lukratywnym posunięciem dla biznesu reklamowego Apple’a – i bombą dla wszystkich innych.

Twitter uruchomił pakiet funkcji premium, i dodał nową opcję monetyzacji o nazwie Super Follow, wśród innych aktualizacji.

Co za rok! A to jest tylko wierzchołek góry lodowej.

Zrobiliśmy pożądny research i znaleźliśmy opinie wielu ekspertów od mediów społecznościowych, którzy dzielą się swoimi prognozami, jak wszystkie te zmiany przełożą się na stan faktyczny oraz na czym marketerzy mediów społecznościowych powinni się skupić w 2022 roku.

Oto, co mieli do powiedzenia.

social media 2022

Marketerzy mediów społecznościowych na nowo odkryją YouTube

Greg Jarboe, prezes i współzałożyciel SEO-PR oraz autor książki „YouTube i Video Marketing”.

W 2022 roku marketerzy mediów społecznościowych w końcu zaakceptują fakt, że YouTube to także medium społecznościowe!

Ponieważ zmagają się z faktem, że średni zasięg organicznego postu na Facebooku wynosi 5,2%, a średni wskaźnik zaangażowania 0,25%, będą szukać alternatywnych platform.

Jedną z takich alternatyw będzie TikTok, który właśnie osiągnął liczbę 1 miliarda aktywnych miesięcznych użytkowników na całym świecie, czyli tyle, ile Instagram ma od kilku lat.

A drugą będzie YouTube, który ma ponad 2 miliardy aktywnych miesięcznych użytkowników.

Ponowne odkryjemy, że YouTube jest witryną udostępniania wideo – co jest jedną z oryginalnych kategorii mediów społecznych obok witryn photo-sharing, sieci społecznych, blogów i mikroblogów.

Facebook już w 2014 roku nastawił swoją strategię na filmy wideo, a Instagram  w 2021 ogłosił, że jest „już nie tylko aplikacją photo-sharing”, a co za tym idzie, może spokojnie skupić się na filmikach.

Do tego mamy TikTok, który bez wątpienia jest witryną do udostępniania wideo.

Tak więc, dlaczego YouTube jest traktowany po macoszemu przez tak wielu marketerów mediów społecznościowych?

To ogranicza ich zdolność do osiągnięcia celów i zaangażowania potencjalnych klientów.

Aha, i jest jedynym, który użytkuje się na podłączonych do internetu telewizorach (CTV). (eMarketer szacuje, że YouTube miał 113,1 mln widzów w USA w 2020 roku, a w 2022 roku liczba ta wzrośnie do 130,8 mln).

Tak więc, marketerzy mediów społecznościowych będą chcieli dać YouTube miejsce przy wielkim stole w 2022 roku.

P.S. Szacunki eMarketera, o których wspominam powyżej, dotyczą tylko widzów w telewizji kablowej. YouTube ma więcej widzów niż to, jeśli dodamy do tego urządzenia mobilne i desktopowe.

Marki skupią się na bardziej szczegółowej personalizacji i targetowaniu

Angie Nikoleychuk, Content Marketing Manager w Search Engine Journal

Coraz bardziej rozwinięta i ogólnie dostępna sztuczna inteligencja, wyższej jakości dane, zwiększone wydatki na reklamę cyfrową (szacowany wzrost o 12,7% w 2021 roku, a w niektórych obszarach nawet o 49%), a także wizja świata bez ciasteczek napędzają personalizację i segmentację w perspektywie 2022 roku.

Wiele marek będzie rozkładać swój budżet na wiele platform, wykorzystując szereg mniejszych influencerów, w poszukiwaniu odpowiedniego medium i odpowiedniej formy przekazu dla każdego mikrosegmentu.

Oznacza to również, że marki zaczynają odchodzić od tradycyjnych person. Takich, które mają jakieś imię oraz stworzony wizerunek, wraz z pewnymi danymi demograficznymi i geograficznymi. Dotychczas marketerzy działali w oparciu o stereotypowe założenia, które przyjmowali na podstawie tych danych.

Jednak w 2022 roku, marki będą wykraczać poza podstawowe dane, takie jak stan cywilny, preferencje muzyczne i filmowe, do znacznie bardziej szczegółowych i użytecznych formatów.

Specjaliści tacy jak projektanci, specjaliści UX/UI i twórcy treści już zaczynają tworzyć i przyjmować personalizacje użytkowników dostosowane do zadań.

Na przykład projektanci gromadzą następujące informacje:

Obrazy interfejsów, z których często korzysta dana grupa docelowa

Palety kolorów, które wydają się preferować

Przykłady reklam, w które najczęściej klikają

Typy stron, z których użytkownicy korzystają do zadań związanych z pracą w porównaniu do zadań związanych z rozrywką

Twórcy treści mogą bardziej skupić się na różnicach w doborze języka używanego podczas zadań związanych z pracą, nauką i rozrywką, a także na zwyczajach związanych z konsumpcją treści.

Marketerzy zwracają uwagę na osobowość, style podejmowania decyzji, preferencje reklamowe, cele i inne informacje oparte na psychologii.

W wielu przypadkach znalezienie tych informacji będzie należało do obowiązków specjalisty PPC. Jednakże, AI i uczenie maszynowe stają się coraz bardziej dokładne.

Niektóre z dostępnych już programów, takie jak Mnemonic AI i Delve, identyfikują wiele cech persony i są na dobrej drodze do identyfikacji bardziej szczegółowych wzorców.

A jeśli podobne systemy AI będą stosowane w innych dziedzinach, nie minie wiele czasu, zanim będą w stanie rozpoznać wzorce, które nawet najbardziej doświadczony praktyk w dziedzinie zachowań użytkowników może przeoczyć.

W międzyczasie, ci, którzy jednak zechcą naprawdę poznać tych odbiorców, przekonają się, że ich wysiłek się opłaci.

 

szczegółowe targetowanie

Marketerzy dostosują się do atrybucji i zdywersyfikują budżety

Tim Jensen, Campaign Manager w Clix Marketing

Platformy społecznościowe nadal borykają się z problemami związanymi z prywatnością i śledzeniem, dlatego też marketerzy będą musieli dostosować się do rzeczywistości mniej wyraźnej atrybucji i traktować media społecznościowe jako część całościowej strategii medialnej, a nie wiązać wyniki bezpośrednio z jedną platformą społecznościową.

Zmiany te będą również prowadzić do coraz większego zróżnicowania budżetów mediowych na różnych platformach, ponieważ coraz więcej marketerów zdaje sobie sprawę, że dotychczasowa stabilność kosztów reklamy oraz wyników na głównym kanale, jakim jest Facebook może zostać zaburzona, podczas gdy nowsze kanały, takie jak TikTok, wciąż rosną w siłę na rynku.

Istniejące trendy społecznościowe nabierają tempa

Ilya Cherepakhin, Enterprise Consulting Manager w MightyHive

W przyszłym roku, będziemy świadkami dalszego rozpędu czterech trendów w mediach społecznościowych.

Po pierwsze, większy nacisk na zarządzanie treścią (i miejmy nadzieję, większy postęp w tym zakresie) przez platformy społecznościowe.

Po drugie, płatne oferty społecznościowe będą wykorzystywane bardziej kompleksowo we wszystkich działaniach użytkownika.

Nie ustaje presja nakładana na platformy mediów społecznościowych, aby wzięły one większą odpowiedzialność za to, jak ich możliwości są wykorzystywane.

Jeszcze jakiś czas temu, portale tego typu mogły uchylać się od odpowiedzialności. W tym roku nastąpił punkt zwrotny, i takie podejmie nie jest już możliwe.

Miejmy nadzieję, że przyszły rok przyniesie postęp w tej dziedzinie i platformy społecznościowe opierając się na doświadczeniach z 2021 roku podejmą praktyczne działania w tym kierunku.

Platformy społecznościowe zainwestowały również więcej w rozwiązania i relacje ze stronami trzecimi, aby lepiej wspierać reklamę w całym spektrum działań użytkownika. Na przykład TikTok i Snapchat, dzięki swoim funkcjom e-commerce, mogą teraz z powodzeniem wspierać reklamę na samym dnie lejka sprzedażowego.

Coraz więcej reklamodawców wykorzystuje również Pinterest i Instagram do działań mających na celu napędzanie nie tylko zaangażowania w platformie, ale także aktywności poza platformą na swoich stronach.

I tutaj powinniśmy również zobaczyć trzeci trend nabierający rozpędu w 2022: dywersyfikacja strategii mediów społecznościowych poprzez rozszerzenie działań reklamodawców na inwestowanie więcej zasobów do innych platform. Nie będzie to jednak drastyczna zmiana, a stopniowy zwrot.

Czwartym trendem jest większe otwarcie się platform mediów społecznościowych na AR (alternatywna rzeczywistość) i funkcji metaverse. Pojawienie się Meta może nie wydawać się w pełni wyraźnie, ale jest zgodne z trendem, który wyprzedza i z dużym prawdopodobieństwem przyspieszy.

Gdy i urządzenia VR i AR po filtry oraz soczewki AR oferowane przez platformy społecznościowe to tylko początek zwrotu platform społecznościowych w stronę metawersum.

Rok 2022 prawdopodobnie przyniesie rozwój wykorzystywania metawersum, miejmy nadzieję, że z praktycznymi zastosowaniami dla niesponsorowanych treści generowanych przez użytkowników i tworzonych przez reklamodawców.

metawersum

Łączenie danych w celu obejścia plików cookie

Justin Lugbill VP of Advertising w Closed Loop

Domyślnym rozwiązaniem będzie połączenie platformy reklamowej z CRM-ami i CDP-ami.

Łączenie danych umożliwi reklamodawcom ominięcie ciasteczek i połączenie swoich danych bezpośrednio z platformami społecznościowymi na których działają.

LinkedIn stanie się główną platformą społecznościową dla B2B

Heather Campbell, dyrektor ds. marketingu w Search Engine Journal

W przyszłym roku marketerzy odkryją prawdziwe możliwości LinkedIn w zakresie zwiększania świadomości, rozwoju i angażowania swojej społeczności. Organizacje Business-to-business (B2B) w końcu dostrzegają wartość marketingu.

LinkedIn stanie się główną platformą społecznościową dla B2B, które chcą budować swój autorytet oraz pozyskiwać nowych klientów i partnerów.

Specjaliści B2B powinni koniecznie uwzględnić LinkedIn w swoich działaniach w 2022 roku. Niezależnie od tego, czy mówimy o usługach lokalnych, regionalnych czy globalnych, jest to platforma dla działalności każdej wielkości.

LinkedIn zwiększa również swoje usługi analityczne.

Dzięki usłudze Articles for Pages można uzyskać szczegółowe informacje o osobach, które przeczytały i weszły w interakcję z treścią, co pomaga marketerom zobaczyć, jak najlepiej dostosować treści do odbiorców na LinkedIn (ponieważ portale społecznościowe różnią się od siebie, strategia treści dla każdego z nich powinna być unikalna).

Narzędzie analityczne wideo LinkedIn Live pokazuje główne dane demograficzne widzów, statystyki widzów na żywo, zaangażowanie w wideo i wiele więcej.

Osobiście jestem zakochany w LinkedIn Live i poziomie szczegółowości, który mogę zobaczyć jako marketer. Jaka inna sieć społecznościowa pokazuje Ci uczestników, najlepsze firmy, branże, staż pracy i funkcje widzów?! 

Nie zapominajmy o płatnej stronie LinkedIn, gdzie wydatki na reklamę w USA dla organizacji B2B mają osiągnąć 2 miliardy dolarów do 2023 roku.

Mimo, że CPA mogą być droższe na LinkedIn niż na innych platformy mediów społecznościowych, jakość może być warta kosztów.

A jeśli to jest miejsce, w którym spędzają czas kupujący B2B, to jest to miejsce, w którym zobaczymy również sprzedawców B2B.

Marki będą polegać mniej na organicznych profilach społecznościowych

Jeff Riddall, Senior Product Manager w OneLocal

Firmy będą coraz bardziej ostrożne w wykorzystywaniu Facebooka i Twittera do dzielenia się swoimi treściami, zarówno organicznie, jak i poprzez płatne kampanie, ponieważ zasięg i zaangażowanie na obu platformach spadają pod rosnącym ciężarem ich algorytmów.

Lokalni i mikro-influencerzy będą nadal otwierać wartościowe, zaufane kanały i połączenia z konsumentami poprzez bardziej interaktywne kanały, takie jak Instagram, YouTube i TikTok.

Marki, ze swojej strony, muszą tworzyć swoje treści w sposób jak najbardziej ludzki i empatyczny. Wysokiej jakości, istotne, zabawne i angażujące treści pozostają kluczem do optymalnej widoczności.