5 sygnałów, że już czas na outsourcing
- Social media
- 22 sierpnia, 2022
- tekst przeczytasz w 4 minuty
Na skróty
Warto przeczytać: Rozmiary obrazów w social mediach
5 sygnałów, że już czas na outsourcing Twoich Social Mediów
Chcesz wiedzieć, jakie są sygnały, że już czas, aby zacząć outsourcingować prowadzenie stron w social mediach? Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak ważne jest wykorzystywanie siły mediów społecznościowych. Jest to świetny sposób na dotarcie do większego grona odbiorców i zyskanie maksimum zasięgu dla swojego produktu czy usługi. Jednocześnie może to być również bardzo łatwy dostęp do bezpośredniego i wysokiej jakości kontaktu pomiędzy firmą a klientami.
Ale co, gdy prowadzenie kont w mediach społecznościowych stanie się pełnoetatowym zajęciem? Jak rozpoznać ten moment, w którym należy przekazać to zadanie agencji?
1. Ludzie mówią paskudne rzeczy. Albo gorzej… nie mówią zupełnie nic
Właśnie z dumą umieściłeś ostatnie poprawki na swoim nowym, firmowym fanpage’u na FB, publikujesz ją na swoim wallu, by klienci mogli ją polubić i nagle zonk… Ktoś publikuje negatywny komentarz o swoich złych doświadczeniach z Twoją firmą sprzed dwóch lat… Co zrobisz w takiej sytuacji?
Albo taki przykład: masz konto od tygodnia, a strona ma 6 polubień, opublikowałeś kilka artykułów, które starannie przygotowałeś, ale masz wrażenie, że nikt ich nie widzi, nie udostępnia i nie komentuje… Będziesz się zastanawiać dlaczego.
Media społecznościowe są trochę jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz, co Ci się trafi! Poświęcenie czasu na planowanie kryzysowe jest niestety czymś często pomijanym, co z kolei doprowadza do częstych wtop na profilach firmowych.
Równie ważnym jest, aby zaprezentować swoją aktywność społeczną, zbudować i pielęgnować grono odbiorców, a następnie wyjść do nich z ukierunkowanymi, oryginalnymi i angażującymi treściami, w momencie, gdy wykazują oni zainteresowanie, a nie tylko wtedy, gdy Ty chcesz je wygenerować.
Różne cele wymagają różnych podejść, więc warto wiedzieć, kiedy szukać pomocy i wskazówek eksperta, ponieważ może być kluczem do sukcesu i jednocześnie pozwolić uniknąć potencjalnych katastrof. Planując kampanię w mediach społecznościowych, powinieneś być przygotowany tak samo na negatywne reakcje jak i na te pozytywne.
2. Masz trudności z systematycznością.
Często bywa tak, że gdy firmy decydują się zarządzać swoimi kontami w social mediach, rola ta przypada różnym pracownikom, co prowadzi do niejednolitego systemu publikowania. Posty różnią się od siebie zarówno godziną publikowania jak i sposobem komunikacji z odbiorcami.
Rozpoczynając pracę ze specjalistą, musi on poświęcić trochę czasu na poznanie Ciebie, Twojej firmy, tego, co chcesz przekazać i tego, jak lubisz być reprezentowany w Internecie. Jeśli Twoja strona internetowa ma charakter bardzo informacyjny, jest profesjonalna i pełna suchych faktów, ale odnoszące się do niej profile społecznościowe są zabawne, pełne reklam i zdjęć śmiesznych kotków… to bądźmy szczerzy, najwyższy czas zadbać o jakąś spójność!
Kluczem do sukcesu jest zapewnienie spójności w Twojej komunikacji oraz tworzenie treści, które będą napędzać zarówno Twoje kanały w mediach społecznościowych jak i strategie marketingowe w wyszukiwarce.
3. Mniej znaczy więcej… ale liczy się jakość
Nie ma nic gorszego niż wiecznie powtarzający się, jeden i ten sam rodzaj posta na czyjejś osi czasu Nie ma nic bardziej frustrującego gdy czy to firma rekrutacyjna czy agent nieruchomości, używający swojej strony na Facebooku czy Twitterze jako rozszerzenia listy wynajmów lub tablicy ogłoszeń.
Zdecydowanie za dużo firm nastawionych jest na ilość postów, które muszą opublikować w ciągu tygodnia, a nie na ich jakości. Tak więc firmy nadal oceniają koszt swoich kampanii marketingowych w social mediach na podstawie liczby postów, które mają zostać stworzone za ich pieniądze, a nie na podstawie ich zawartości. A to ta zawartość jest ich najważniejszą częścią.
I tu potrzebujemy specjalisty, który opracuje nie tylko harmonogram postów i plan publikowania, ale także kalendarz redakcyjny, który będzie zaprojektowany według Twoich przyszłych celów na rok/miesiąc/kwartał lub nawet tydzień. Gdy już masz content, to zostało Ci tylko opublikowanie go we właściwych miejscach, o odpowiednim czasie do docelowych odbiorców.
Musisz sprawić, żeby treści zrobiły robotę – musisz je promować, pielęgnować i prowadzić wzdłuż lejka sprzedażowego, aby wygenerować pożądany wynik.
4. Nie wiesz, co napisać?
Miałeś intensywny weekend, a dziś jest poniedziałek rano i masz pracę do zrobienia. Na ekranie wyskakują przypominajki, o konieczności przygotowania kontentu i zaplanowaniu do niego postów. Świetnie, to teraz tylko zostało wymyślić parę dobrych tematów…
Utknąłeś?
Nie martw się, to normalne. Żeby wiedzieć co napisać, kiedy to opublikować i w ogóle, w jaki sposób ten kontent można wykorzystać w całej strategii marketingowej, trzeba naprawdę nieźle się nagłowić. W momencie, gdy masz dużo do zrobienia, do tego czujesz presję publikacji kolejnych artykułów, znajdywanie czasu i motywacji do pisania nowych i angażujących materiałów może być trudne.
Na tym etapie radzimy tego nie robić. To jest raczej moment, w którym powinieneś przynajmniej porozmawiać z doświadczonym copywriterem oraz dowiedzieć się, ile kosztowałoby Cię outsourcingowanie tworzenia treści. Możesz być naprawdę pozytywnie zaskoczony, a do tego pozbycie się codziennego stresu wynikającego z cotygodniowego tworzenia nowych treści, pozwoli Ci na znalezienie więcej czasu na to, w czym jesteś dobry, czyli na przykład na prowadzenie biznesu!
5: Bądź oryginalny i wyróżniaj się
Nie ma nic złego w lekkim pośmieszkowaniu w mediach społecznościowych, o ile wszystko inne również jest na swoim miejscu. Możesz mieć osobowość, urok i pokorę w social mediach, a przekonasz się, że to działa cuda w kwestii zaangażowania marki, bez obniżania tonu lub jakości swojej reputacji online – jeśli jest wykreowana prawidłowo.
Współpraca ze specjalistą, w celu określenia charakteru i tonu prowadzenia konta może być naprawdę ważnym elementem, który zaowocuje długoterminowo. Pracuj z osobą, której ufasz i zadawaj tyle pytań, ile chcesz! Są to eksperci, którzy nie powinni mieć problemu z rozwiązywaniem Twoich problemów i odpowiadaniem na Twoje pytania.
Lubimy czuć to, co czują nasi klienci i działać tak, jakbyśmy sami byli swoimi klientami. Dlatego tak ważne jest dla nas, abyśmy poznali naszych klientów i w pełni zrozumieli ich cele, przed przystąpieniem do jakichkolwiek nowych kampanii w mediach społecznościowych.
Jeśli zmagasz się z którymikolwiek trudnościami opisanymi w tym artykule lub jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z obsługą kont firmowych w social mediach, zadzwoń lub napisz do nas, a my zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc.