pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Czym jest, czym różni się od standardowego i dla kogo jest przeznaczone

Warto przeczytać: Audyt stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne to drugi najpopularniejszy typ pozycjonowania obok pozycjonowania standardowego – globalnego. Oferowany jest przez wiele agencji marketingowych i interaktywnych, a duża liczba agencji SEO wręcz specjalizuje się w tym typie pozycjonowania. Często widząc takie oferty, możemy zastanawiać się, czym różni się pozycjonowanie lokalne od tego zwykłego, ale aby zrozumieć różnicę, przede wszystkim musimy dowiedzieć się czym jest.

Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej?

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to proces promowania ich i zwiększenia ich rankingu w wynikach wyszukiwania Google lokalnie. Oznacza to że optymalizuje się i dostosowuje witrynę do wyszukiwarki Google, ale głównie w kontekście danego miasta lub regionu. Efektem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google jedynie dla osób przebywających w danym mieście lub wyszukujących informacji tematycznych dotyczących danej lokalizacji np. miasta lub regionu

Pozycjonowanie lokalne jest drugim najpopularniejszym typem pozycjonowania tuż za pozycjonowaniem standardowym. Możemy wykupić je w agencjach SEO lub w agencjach marketingowych czy interaktywnych. Może ono być wdrażane na różnego rodzaju stronach internetowych niezależnie od tego, jakiej tematyki dotyczą, jak są duże oraz w jakiej technologii zostały wykonane.

Dla kogo jest przeznaczone pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest dla właścicieli witryn internetowych, którzy prowadzą biznesy lokalne i oferują swoje usługi jedzenie na ograniczonym terenie. Z pozycjonowania lokalnego głównie korzystają firmy naziemne takie jak restauracje i lokale gastronomiczne, lokale handlowo-usługowe czy sklepy działające stacjonarnie.

Pozycjonowanie lokalne jest również przeznaczone dla osób, firm czy serwisów internetowych, które chcą dotrzeć z ofertą do osób mieszkających w konkretnej lokalizacji. Może być to spowodowane charakterem oferty, odległością czy rynkiem zbytu i grupą docelową, którą są osoby z danego miasta lub regionu.

Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej

Jakie korzyści daje pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie strony internetowej w sposób lokalny w Google daje wiele korzyści. Z pewnością jest to duża grupa zalet charakterystyczna ogólnie dla pozycjonowania strony internetowej. Dzięki takiemu pozyskiwaniu klientów w sieci możemy reklamować się elastycznie i w dostosowany do naszych możliwości finansowych sposób. Możemy również wygodnie zlecić taką promocję agencji SEO, która wykona za nas wszystkie czynności, a my będziemy mogli skupić się jedynie na prowadzeniu właściwego biznesu. Pozycjonowanie jest też bardzo skutecznym sposobem pozyskiwaniem klientów i pozwala robić to na dużą skalę.

Oprócz typowych zalet pozycjonowania, pozycjonowanie lokalne pomaga budować wizerunek lokalnej marki na rynku. Wiele osób poznając naszą marką w internecie w wyszukiwarce Google, będzie uważało ją za lidera branżowego i markę godną zaufania, gdyż ufa poleceniem wyszukiwarki. W ten sposób możemy kreować pozytywny wizerunek i wyróżniać się na tle innych marek, które nie są obecne lokalnie w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie lokalne to również możliwość docierania do konkretnej grupy docelowej. Będzie ono naturalnym targetowaniem przekazu reklamowego, dzięki czemu będziemy wydawali środki efektywnie jedynie na reklamę w grupie osób, które mogą rzeczywiście stać się naszymi klientami. Wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google to również spore możliwości, gdyż wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym źródłem informacji. Dzięki temu będąc widocznymi w niej i na wysokich pozycjach możemy zarówno reklamować nasz biznes stacjonarny, prowadzić sprzedaż internetową z odbiorem osobistym czy budować markę i rozszerzać jej zasięg.

Dużym plusem pozycjonowania lokalnego jest również fakt, że jest to znany i szeroko dostępny sposób pozycjonowania stron internetowych. Nie będziemy musieli zatem płacić wyższej opłaty za zlecenie tego typu działań i nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem agencji, które oferują wykonanie takiego pozycjonowania. Jednym z największych plusów pozycjonowania lokalnego jest również fakt, że nie robi tego wiele marek na rynku lokalnym. Najczęściej są one prowadzone przez osoby starsze lub nieznające dokładnie możliwości digital marketingu. Dzięki temu wyrażając poprawnie intensywne działania pozycjonujące lokalnie naszą stronę internetową, w wielu przypadkach będziemy mogli dosyć prosto znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i czerpać wszystkie profity związane z tą pozycją.

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od standardowego

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od standardowego?

Pozycjonowanie lokalne różni się od pozycjonowania standardowego jedynie kilkoma elementami, które sprawiają, że nasza strona internetowa jest widoczna w wyszukiwarce Google jedynie w kontekście danego miasta. Nadal jest to pozycjonowanie w googlach.

Platformą pozycjonowania lokalnego jest pozycjonowanie standardowe. Chcąc promować lokalnie witrynę Google, przede wszystkim musimy odpowiednio zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarki oraz zadbać o jej wartość merytoryczną czy inne działania pozycjonujące w sieci. Tak działająca witryna internetowa jest dopiero gotową platformą do działań pozycjonujących lokalnie.

Przede wszystkim na stronie internetowej wybiera się i umieszcza lokalne słowa kluczowe. Są to frazy tematyczne dla danej kategorii zawierające nazwę miasta lub lokalizacji lub będące po prostu nazwą danej miejscowości. Lokalne słowa kluczowe mają za zadanie podkreślać, iż nasza strona internetowa ma pojawiać się w wyszukiwarce Google jedynie lokalnie.

Kolejną różnicą w pozycjonowaniu lokalnym strony internetowej jest nieco inne przeprowadzanie linkowania zewnętrznego. Link building wykonywany jest z lokalnych stron internetowych. Przeprowadzanie go z witryn o lokalnym charakterze lub profili w social mediach o tematyce lokalnej informuje w dodatkowy sposób wyszukiwarkę Google o powiązaniu naszej strony z danym regionem.

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to również pozwiązywanie naszej witryny z daną miejscowością poprzez dane NAP w internecie czego nie wykonuje się przy pozycjonowaniu standardowym. Działaniami takimi będzie np. stworzenie wizytówki marki na Google Maps czy dodanie naszych danych o witrynie na wizytówkach firm w internecie. Wyszukiwarka Google posiada zaawansowane możliwości rozpoznawania informacji o markach i ich witrynach oraz potrafi interpretować, w jakiej lokalizacji działają takie marki. Przy pozycjonowaniu lokalnym kładzie się zatem spory nacisk na powiązanie witryny z daną lokalizacją, aby dokładnie dać znać Google o lokalnym charakterze naszej strony.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Warto przeczytać

Artykuły o pozycjonowaniu stron

rolki na instagramie

Udane rolki na instagramie

Udane rolki na instagramie Na skróty Warto przeczytać: Jak tworzyć angażujące posty na Instagramie? 5 porad, jak kreować udane rolki na Instagramie Rolki na Instagramie

filmy marketingowe

Filmy marketingowe

Filmy marketingowe Na skróty Warto przeczytać: Po co inwestować w marketing cyfrowy? Filmy marketingowe – atrakcyjna forma promocji Filmy marketingowe są potężnym narzędziem dla firm

seo w digital marketingu

SEO w digital marketingu

SEO w digital marketingu Na skróty Warto przeczytać: Audyt seo stron internetowych SEO w digital marketingu Marketing cyfrowy to wykorzystanie kanałów i technologii cyfrowych do

marketing cyfrowy

Po co inwestować w marketing cyfrowy

Po co inwestować w marketing cyfrowy? Na skróty Warto przeczytać: Jakie usługi oferuje agencja seo? Czym jest marketing cyfrowy? Marketing cyfrowy to wykorzystanie kanałów i