Jakie usługi oferuje Agencja SEO?
- Pozycjonowanie
- 2 sierpnia, 2022
- tekst przeczytasz w 4 minuty
Na skróty
Warto przeczytać: Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Agencje SEO – Jakie usługi oferują agencje SEO dzięki którym możemy zwiększać pozycję naszej witryny w sieci
Agencje SEO to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych typów agencji marketingowych na rynku. Świadczą one kompleksowe usługi związane z pozycjonowaniem stron internetowych czyli najpopularniejszym sposobem promocji marki w sieci. Odpowiadając zatem na potrzeby klientów starają się oferować jak najszersze usługi związane z samym SEO ale i często marketingiem internetowym. Jakie zatem usługi oferują agencje SEO – te podstawowe i dodatkowe z jakich możemy korzystać w celu promocji naszej witryny w sieci? Odpowiedzi udzielamy poniżej.
Optymalizacja stron WWW
Pierwszą i podstawową usługą, którą oferują agencje SEO jest optymalizacja stron WWW. Jest to podstawowe działanie od którego rozpoczyna się pozycjonowanie stron internetowych, a odpowiednio skonfigurowana witryna jest platformą wszystkich innych działań pozycjonujących. Specjaliści SEO świadcząc tę usługę, zajmują się dostosowaniem samej witryny do wyszukiwarki Google. Trwa ona najczęściej od kilku do kilkunastu dni i jest jedną z najczęściej wybieranych usług przez klientów. Optymalizacja witryny polega na dostosowaniu różnych jej obszarów pod kątem pozycjonowania. Będzie to dostosowanie techniczne witryny, analiza i dobór słów kluczowych, optymalizacja pod kątem user experience, optymalizacja pod kątem witalności i szybkości działania czy kwestii bezpieczeństwa. Ogólnie optymalizacja może składać się z dostosowania nawet kilkuset elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie serwisu.
Linkowanie zewnętrzne
Linkowanie zewnętrzne jest z kolei jednym z najważniejszych czynników rankingowych i zarazem jedną z najpopularniejszych usług świadczonych przez agencje SEO. Usługi tego typu polegają na umieszczeniu przez agencję w internecie w różnych jej miejscach odnośników do pozycjonowanej witryny. Wbrew pozorom jest to dość trudne i skomplikowane zadanie gdyż odnośniki muszą być dodawane w naturalny i nieszablonowy sposób oraz muszą być dodawane jednocześnie z witryn o podobnej tematyce ale w różnej formie i z różnymi atrybutami — dofollow i nofollow (odpowiednio przekazującymi i nieprzekazującymi mocy pozycjonowania). Zbudowanie silnej baza linków zwrotnych do witryny jest procesem czasochłonnym oraz wymagającym sporych kompetencji. Linki zwrotne pozyskuje się z takich miejsc jak social media, blogi, YouTube, fora internetowe, portale ogłoszeniowe czy serwisy na których umieszcza się artykuły sponsorowane.
Copywriting i content marketing
Agencja SEO dobrze znając zasadę pozycjonowania która brzmi „content is king” oferuje również szeroki zakres copywritingu i content marketingu. Najczęściej agencje posiadają własnych copywriterów, którzy zajmują się tworzeniem różnego rodzaju treści. Klienci mogą niezależnie kupować zarówno teksty SEO z przeznaczeniem pozycjonującym jak i treści merytoryczne, tematyczne czy zaawansowana takie jak e-booki, case study, czy poradniki mające służyć content marketingowi. Chcąc zamawiać usługi tego typu, zdecydowanie warto robić to właśnie w agencjach np. SEO, gdyż agencje zatrudniają sprawdzonych copywriterów, z dzięki temu otrzymujemy treści najwyższej jakości.
Audyty SEO
Usługą którą możemy również zamówić w agencjach SEO są audyty SEO. Polegają one na sprawdzeniu strony internetowej pod kątem dostosowania do wyszukiwarki Google i wszystkich działań pozycjonujących, które są obecnie wykonywane. Celem audytu SEO jest określenie elementów witryny jakie należy naprawić, a także sprawdzeniu działań pozycjonujących, które były wykonywane do tej pory. Audyty SEO wykonywane przez agencje są dokładne i wiarygodne, a także mogą być wykonywane zarówno kompleksowo jak i dotyczyć konkretnej części witryny. Możemy zamawiać je w niezobowiązujący sposób co pewien czas aby sprawdzić stan naszej strony internetowej wobec pozycjonowania.
Usługi dodatkowe
Oprócz podstawowych usług jakie oferują agencje SEO, mają one w swoim cenniku również usługi dodatkowe niezwiązane bezpośrednio z samym pozycjonowaniem stron internetowych. Usługi te znajdują się jednak szeroko pojętej definicji digital marketingu, a przy ich pomocy również możemy pozytywnie wpływać na naszą witrynę internetową. Dzieje się tak ze względu na to iż agencja SEO chcą świadczyć coraz szersze i coraz bardziej kompleksowe usługi, a także chcą wykorzystywać specjalistów których jest zatrudniają i czerpać z ich kompetencji.
Kampanie reklamowe w Google Ads i Facebook Ads to jedne z najczęściej oferowanych dodatkowych usług przez agencje SEO. Polegają one na skonfigurowaniu, optymalizacja a także prowadzeniu kampanii reklamowych w tych systemach i promowaniu marki klienta. Wbrew pozorom prowadzenie kampanii reklamowych wymaga stworzenia odpowiednich materiałów reklamowych, a także odpowiedniej konfiguracji słów kluczowych, ustawień związanych z budżetem i harmonogramem czy innych ustawień wpływających na efektywność reklamy. Agencje SEO zajmują się tym kompleksowo — najczęściej w zamian za prowizję od budżetu lub stałą opłatę.
Dodatkową usługą jaką często możemy spotkać w agencjach SEO jest tworzenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps. Jest to również ciekawy sposób na pozyskiwanie klientów z internetu, a polega on na stworzeniu wizytówki marki Google Moja Firma, a także jej optymalizacji i dostosowaniu do map Google aby pinezka pojawiała się w pierwszej transzy wyników wyszukiwania na Google Maps. Agencje SEO oferują również dodatkowo różne typy pozycjonowania takie jak pozycjonowanie szerokie pod kilkaset lub nieskończoną ilość fraz, pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe czy pod urządzenia mobilne. Są to dość niszowe typy pozycjonowania, ale które również możemy wykorzystywać do promocji naszej strony internetowej. Kolejnymi dodatkowymi usługami jakie czasami mogą świadczyć agencje SEO są np. inbound marketing czy marketing szeptany. Pierwsza strategia marketingowa polega na zwiększeniu widoczności naszej marki w sieci poprzez umieszczenie w niej danych kontaktowych pozwalających łatwiej ją odnaleźć, a druga polega na dodawaniu wpisów polecających naszą markę w sieci stylizowanych na polecenia zadowolonych użytkowników.