audyt seo stron internetowych

Audyt SEO stron internetowych

Czy jego wykonanie to dobry pomysł? Dowiedz się czym jest audyt SEO, jakie korzyści daje i kiedy warto go wykonać

Warto przeczytać: Pozycjonowanie w googlach

Audyt SEO stron internetowych to jedna z podstawowych usług agencji SEO z jakiej możemy korzystać. Bardzo często jednak zlecając pozycjonowanie strony internetowej lub prace przy witrynie nie zwracamy większej uwagi na tego typu usługi. Część agencji wykonuje audyty przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac, choć nie jest to standardem. Audyty SEO są jednak bardzo korzystne i warto poznać wszystkie najważniejsze informacje o nich oraz dowiedzieć się, czy i kiedy warto je zlecać. Wszystkie szczegóły o audytach stron internetowych prezentujemy poniżej.

Czym są audyty SEO stron internetowych?

Audyty SEO stron internetowych są kompleksowym sprawdzeniem i prześwietleniem strony internetowej przez specjalistów w danej agencji. Jest to usługa oferowana przez wszystkie agencje SEO, a jej celem jest zdiagnozowanie strony oraz ustalenie jej faktycznego stanu pod kątem pozycjonowania i dostosowania do wyszukiwarki Google. Audyty takie wykonuje się dla różnego rodzaju witryn niezależnie od ich tematyki, wielkości czy technologii wykonania. Same audyty nie ingerują w witrynę internetową i nie wprowadzają na niej zmian, a co za tym idzie są nieinwazyjne. Wymagają jednak dostępu do strony internetowej, gdyż jedynie pełny dostęp do serwisu daje możliwość pełnego i kompleksowego ocenienia w strony www.

Audyty SEO są wykonywane przez specjalistów w agencjach SEO. Są to osoby kompetentne, doświadczone i posiadające odpowiednie umiejętności. Audyt składa się z wielu mniejszych części sprawdzających poszczególne płaszczyzny witryny. Na kompleksowy audyt możemy zatem zaliczyć analizę słów kluczowych i ich obecność na stronie, ocenę contentu i publikacji treści, optymalizację techniczną strony internetowej czy działania pozycjonujące off site poza stroną internetową takie jak linkowanie czy umieszczenie danych NAP w sieci. Wszystkie te elementy sprawdza się przy pomocy publicznie dostępnych statystyk o stronie, specjalistycznych narzędzi, a także autorskich metod opracowanych w poszczególnych agencjach. Każda agencja przeprowadzać będzie audyt nieco inaczej z uwagi na różne procesy pracy, ale ogólnie celem audytu jest stworzenie raportu, który będzie zawierał jak najwięcej dokładnych informacji o naszej stronie internetowej. Raport ten składał się będzie ze szczegółowych wyników poszczególnych elementów i parametrów witryny wraz z normami, a także dokładnego opisu uzyskanych wyników czy rekomendacji wskazówek co do rozwoju strony internetowej. Audyt SEO trwa przeważnie od kilku do kilkunastu dni i nie wymaga jakichkolwiek działań właściciela strony.

Audyt stron

Czy warto zlecić audyt strony?

Odpowiedź na to pytanie jest twierdzącą. Audyty SEO stron internetowych są korzystnym i przydatnym działaniem dla naszej strony internetowej. W sytuacjach kiedy jest to uzasadnione, zdecydowanie warto zlecać wykonanie audytów SEO, gdyż odniesiemy dzięki temu wiele korzyści. Bardzo często spotykamy się z opiniami, że audyty SEO bezpośrednio nie wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, oraz że musimy wydać na nie pewne środki.

W rzeczywistości faktycznie nie mają one bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i musimy poświęcić pewien budżet na wykonanie audytów SEO, ale to właśnie dzięki wykonaniu i sprawdzenia witryny możemy stronę pozycjonować efektywniej oraz bardziej świadomie co wpływa już na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Podsumowując zatem pytanie czy warto zlecać audyty SEO, odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca. Powinniśmy jednak robić to, tylko w sytuacjach kiedy rzeczywiście jest to uzasadnione. Sytuacje takie przedstawiamy w ostatnim akapicie tekstu.

Jakie są korzyści audytu?

Audyty SEO stron internetowych przede wszystkim pomagają wykryć błędy i nieprawidłowości odnośnie pozycjonowania. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać maksymalnie potencjał serwisu i osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania Google. Audyty dostarczają również przydatnych informacji, które pomagają określić kierunek pozycjonowania i elementy, na jakie musimy położyć największy nacisk. Bezpośrednio przekłada się to na efektywność pozycjonowania, a także oszczędności i większą skuteczność. Audyty SEO możemy zlecić w wielu agencjach i nie musimy znać się na tym zagadnieniu. Otrzymany raport możemy przekazać innej agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem naszej strony lub osobie w firmie, która ma takie zadanie i zna się na SEO. Audyty stron internetowych nie niosą również ze sobą żadnego zagrożenia, gdyż nie ingerują w stronę internetową, a więc nie musimy obawiać się negatywnych skutków audytów czy obniżenia rankingu w wynikach wyszukiwania Google — co nie jest wcale takie oczywiste wśród wielu osób. 

Audyty SEO stron internetowych pomagają zatem skutecznie pozycjonować naszą stronę internetową, wykrywać nieprawidłowości na witrynie, poznawać aktualny stan strony, a także wpływają na efektywność i skuteczność pozycjonowania oraz oszczędności finansowe.

Kiedy warto zlecać audyty SEO stron internetowych?

Audyty stron internetowych warto przede wszystkim zlecać jeśli rozpoczynamy proces pozycjonowania, również w przypadku pozycjonowania lokalnego. Dzięki temu będziemy wiedzieli dokładnie, jakie usługi wykupować oraz jak pozycjonować naszą stronę internetową. Audyty takie powinniśmy wykonywać również okresowo w celu sprawdzenia strony internetowej, na której w długim czasie były wprowadzone liczne zmiany. Audyty takie będą również wskazane jeśli nasza strona nie działa prawidłowo lub traci pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Wykonywanie regularnie audytów SEO zalecane jest również przy prowadzeniu dużych oraz komercyjnych serwisów internetowych, które np. generują dla nas zyski. Mogą być to sklepy internetowe lub strony firmowe stanowiące kluczowe elementy dla danych marek. W takiej sytuacji bieżące informacje o stanie witryny są bardzo ważne i powinniśmy dbać o ten element niezwykle skrupulatnie.

Udostępnij

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Warto przeczytać

Artykuły o pozycjonowaniu stron

rolki na instagramie

Udane rolki na instagramie

Udane rolki na instagramie Na skróty Warto przeczytać: Jak tworzyć angażujące posty na Instagramie? 5 porad, jak kreować udane rolki na Instagramie Rolki na Instagramie

filmy marketingowe

Filmy marketingowe

Filmy marketingowe Na skróty Warto przeczytać: Po co inwestować w marketing cyfrowy? Filmy marketingowe – atrakcyjna forma promocji Filmy marketingowe są potężnym narzędziem dla firm

seo w digital marketingu

SEO w digital marketingu

SEO w digital marketingu Na skróty Warto przeczytać: Audyt seo stron internetowych SEO w digital marketingu Marketing cyfrowy to wykorzystanie kanałów i technologii cyfrowych do

marketing cyfrowy

Po co inwestować w marketing cyfrowy

Po co inwestować w marketing cyfrowy? Na skróty Warto przeczytać: Jakie usługi oferuje agencja seo? Czym jest marketing cyfrowy? Marketing cyfrowy to wykorzystanie kanałów i