Pozycjonowanie Stron Internetowych

seo

W RedMedia wiemy, że Search Engine Optimization jest obszarem marketingu cyfrowego, który stale się rozwija i ewoluuje.

Techniki SEO, które kiedyś umieszczały Cię na szczycie wyników wyszukiwania mogą niedługo później zrzucić Cię gdzieś w otchłanie internetu na stronę 5!

Zespół SEO RedMedia dokłada wszelkich starań, aby być na bieżąco z tymi zmianami i jest doskonale przygotowany do tego, aby pomóc utrzymać się na szczycie również Tobie.

Red Media przeprowadziło wiele udanych kampanii SEO dla wielu klientów. Wciąż dostosowujemy i udoskonalamy naszą ofertę w odpowiedzi na wyzwania dynamicznego algorytmu Google; systemu, który określa, które strony są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

INDYWIDUALNY PLAN SEO DLA KAŻDEGO KLIENTA

STRATEGIA SEO OPARTA NA DOGŁĘBNEJ ANALIZIE

wdrożenie oraz raportowanie działań

W jaki sposób Twoja firma skorzysta z usług pozycjonowania?

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Indywidualny plan SEO
dla każdego klienta

Nasze podejście do SEO jest dostosowane do każdego klienta indywidualnie. Zaczynamy każdy projekt od czystego płótna, pracując nad zwiększeniem kluczowych wskaźników efektywności Twojej firmy, takich jak wzrost sprzedaży online, skuteczne zaangażowanie docelowej grupy demograficznej i organiczne zwiększenie świadomości marki.

Strategia SEO oparta
na dogłębnej analizie

Po rozpoczęciu współpracy z Red Media w zakresie usług optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, zbadamy sektor rynku, aby opracować strategię SEO, która jest unikalna dla Twojej firmy. Poświęcimy czas na przeprowadzenie dogłębnych analiz

w celu znalezienia idealnych słów kluczowych do wykorzystania
w optymalizacji Twojej strony internetowej, co pomoże nie tylko
w kierowaniu ruchu na Twoją stronę, ale także ruchu, który z większym prawdopodobieństwem będzie konwertował.

pozycjonowanie stron w internecie

Pozycjonowanie
stron internetowych
i korzyści promowania witryny w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to bezsprzecznie jeden
z najpopularniejszych sposobów promowania marki w sieci. Wyeksponowanie jej w wyszukiwarce Google
w konkretnych kategoriach tematycznych i pod konkretnymi hasłami sprawia, że nasza marka jest widoczna w sieci, a na naszą stronę WWW przechodzi wielu klientów. Taka forma reklamy internetowej ma sporo korzyści i zalet, które często nie są doceniane lub których nie znamy do końca. Wiele osób obawia się wybierać tę formę reklamy digital marketingu, gdyż też nie do końca zna mechanizm jego działania. 

Pozycjonowanie to długoterminowe, relatywnie tanie rozwiązanie dla dużych jak i lokalnych firm. 

Pozycjonowanie Stron Internetowych Gdańsk

pozyskiwanie klientów

Możliwość pozyskiwania
dużej ilości klientów

Wymiernym efektem pozycjonowania stron internetowych jest możliwość pozyskiwania dużej ilości klientów w praktycznie każdej branży i dziedzinie. Jest to jeden z największych plusów działań SEO, gdyż to właśnie ilość pozyskiwanych potencjalnych klientów jest zawsze problematyczna niezależnie od tego jaki biznes prowadzimy. Pozycjonowanie stron internetowych odbywa się w największym miejscu w internecie, jakim jest wyszukiwarka Google. Korzystają z niej praktycznie wszyscy Polacy, a zatem wszystkie osoby z naszej grupy docelowej. Wyszukiwarka Google jest również zdecydowanie pierwszym miejscem, gdzie potencjalni klienci poszukują informacji.

Poprzez pozycjonowanie strony internetowej, możemy zatem pozyskiwać bardzo duże i nieograniczone wręcz ilości klientów, a możemy robić to poprzez:

zwiększanie pozycji strony pod konkretnym hasłem

rozszerzanie puli słów kluczowych

wdrażanie różnych typów pozycjonowania

pozycjonowanie kilku stron internetowych

pozycjonowanie stron w internecie

Niezależnie od tego, jaki sposób promowania się poprzez pozycjonowanie w internecie wybierzemy, działając odpowiednio intensywnie, możemy pozyskiwać nieograniczone wręcz ilości odbiorców. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, które praktycznie nie ma “szklanego sufitu” obecnego przy innych sposobach marketingu internetowego czy tradycyjnego takich jak np. rozdawanie ulotek, promocja lokalna czy promocja poprzez influencer marketing z ograniczoną grupą odbiorców influencera.

Chcąc pozyskiwać bezwzględnie duże ilości klientów z wyszukiwarki Google, wystarczy adekwatnie inwestować większe sumy pieniędzy w intensywniejsze działania pozycjonujące. Przeważnie nie ma górnej granicy inwestycji, a każda przeznaczona większa suma na pozycjonowanie będzie dawała adekwatnie lepsze efekty. Oznacza to, że z wyszukiwarki Google, możemy pozyskiwać dowolne ilości klientów i praktycznie w każdej branży będziemy mogli pozyskiwać takie ilości klientów, które przerosną nawet nasze możliwości operacyjne. Wpływa to na efektywne wykorzystywanie potencjału naszej marki, która może działać na 100% rozwijać się, a także generować znaczne zyski.

wyprzedzanie konkurencji

Wyprzedzanie konkurencji​

Nawiązując do możliwości pozyskiwania dużej ilości klientów z wyszukiwarki Google, kolejnym aspektem pozycjonowania jest możliwość wyprzedzenia konkurencyjnych marek na rynku.

Wiele z nich nie wdraża pozycjonowania w ogóle lub robi to w ograniczony sposób. Z sytuacją taką mamy szczególnie do czynienia przy markach lokalnych, które działają stacjonarnie i tradycyjnie reklamują się jedynie naziemne. Pozycjonowanie stron internetowych i wykorzystywanie potencjału tego sposobu reklamowego pozwala gereować większy ruch na stronie dodatkowo budując pozytywny wizerunek marki w sieci.

To wszystko przełoży się na możliwość realnego szybszego rozwoju marki. Pozycjonowanie stron internetowych pomaga zatem na różne sposoby wzmacniać naszą markę i wyróżniać się na tle innych konkurencyjnych firm. Nie jest to z pewnością najbardziej efektowne, ale długofalowo pozwala uzyskiwać wiele profitów. Większe zarobki, postrzeganie naszej firmy jako lidera branżowegozwiększenie rozpoznawalności czy większa ilość klientów sprawiają, że możemy zaoferować jeszcze atrakcyjniejsze warunki naszym klientom i rozwijać się jeszcze szybciej.

Wizerunek Twojej firmy

Kolejnym bardzo znaczącym plusem pozycjonowania stron internetowych są kwestie wizerunkowe marki. Pozycjonowanie witryn nie tylko pomaga pozyskiwać klientów i uzyskiwać wymierne korzyści, ale także doskonale buduje pozytywny wizerunek marki. Znajdowanie się obecnie w wyszukiwarce Google jest wymogiem każdej firmy. Dzięki temu klienci wiedzą, iż dana firma istnieje, a brak konkretnej marki w wyszukiwarce Google może być odbierany niezwykle negatywnie. Klienci mogą nawet uważać, iż nasza marka nie istnieje jeśli nie ma jej w wyszukiwarce Google, a wiele osób będzie uważało że jeśli nie potrafimy się w niej prezentować i dać odnajdywać użytkownikom, nasza oferta również nie zasługuje na uwagę.

wizerunek firmy w internecie

Wysoka pozycja marki w wyszukiwarce Google informuje zatem potencjalnych klientów, iż nasza firma zna się na najnowszych technologiach i potrafi wykorzystywać je, ułatwiając odnajdywanie się użytkownikom w sieci. Będzie to sprawiało niezwykle pozytywny wizerunek, a także zwiększało bezpieczeństwo i wiarygodność. Użytkownicy w internecie bardzo chętnie sugerują się wskazaniami Google i ufają poleceniom wyszukiwarki, gdyż uważają że wyszukiwarka promuje tylko wartościowe marki i witryny. Dzieje się tak jedynie poniekąd, ale warto wykorzystywać takie przeświadczenie i odbieranie wyszukiwarki przez klientów.

Osoby, które będą stykały się z naszą marką w wyszukiwarce Google, bardzo często szukając różnych informacji branżowych będą uważały ją za jakościową i wartościową markę. Nawet jeśli nie skorzystają one z naszych usług w konkretnym momencie, w przyszłości napotykając na naszą markę, skorzystają z naszych usług dużo chętniej aniżeli z ofert innych anonimowych marek, których nie znają. Obecność naszej witryny internetowej na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google świadczy zatem o:

  • profesjonalnym podejściu marki do reklamy
  • umiejętności wykorzystywania nowych technologii przez markę
  • wiarygodności marki
  • polecaniu jej przez wyszukiwarkę Google

Audyty SEO dla utrzymania zdrowia witryny

Audyt SEO jest podobny do przeglądu samochodu; regularne serwisowanie witryny jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możesz zrobić, aby upewnić się, że działa ona tak dobrze, jak tego oczekujesz.

Podobnie, regularne audyty SEO są niezbędne, aby upewnić się, że Twoja witryna działa zgodnie z jej maksymalnym potencjałem. Oznacza to, że jeśli Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, stracisz znaczny poziom ruchu i przychodów.

Nasi specjaliści z agencji SEO mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w zakresie technicznego SEO onsite, dzięki czemu jesteśmy w stanie zidentyfikować i naprawić wszelkie błędy, które powstrzymują Twoją witrynę.

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Jest wiele obszarów, które uwzględniamy w naszych audytach SEO. Niektóre z najważniejszych elementów obejmują:

Trafność słów kluczowych

Najlepszą praktyką w branży SEO jest przeprowadzanie tzw. audytu słów kluczowych co 12 miesięcy (zostanie on również przeprowadzony podczas wdrażania, jeśli Twoja strona była już wcześniej optymalizowana). Polega to na ocenie bieżącej optymalizacji witryny w celu określenia, czy słowa kluczowe użyte do optymalizacji witryny pozostają istotne dla kampanii. Powodem, dla którego to robimy, jest fakt, że intencje wyszukiwania są naturalnie zmieniającym się i ewoluującym procesem; sposób, w jaki ktoś szuka czegoś dzisiaj, może nie być tym samym, w jaki będzie szukał czegoś jutro!

Świeża treść

Najlepszym sposobem na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google jest dostarczenie użytkownikom Twojej strony doskonałej jakości treści. Im bardziej użyteczne informacje, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że Twoi potencjalni klienci będą szukać gdzie indziej, co oznacza, że będą oni również bardziej skłonni do konwersji.

Zepsute linki i błędy

Zepsute linki, czy to wewnętrzne czy zewnętrzne, są naturalnym zjawiskiem i czasami nie da się ich uniknąć, zwłaszcza jeśli masz stronę eCommerce, gdzie produkty są stale usuwane z witryny i zastępowane innymi. Kiedy użytkownik kliknie na niedziałający link, przeniesie go to na stronę 404 not found, a duża liczba tych błędów może wpłynąć na użyteczność Twojej strony. Jako część usług agencji SEO Red Media, zapewniamy, że te niedziałające linki i inne błędy są szybko i skutecznie rozwiązywane.

Architektura strony

Architektura strony odgrywa dużą rolę w użyteczności i może oznaczać różnicę pomiędzy łatwą podróżą użytkownika prowadzącą do konwersji, a złą podróżą użytkownika, w wyniku której opuszcza on Twoją stronę i szuka jej gdzie indziej. Jako część naszych usług optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, zapewnimy, że architektura Waszej strony internetowej zostanie dopracowana w celu zapewnienia jak najlepszych wrażeń.

Backlinki

Backlinki to linki z zewnętrznych domen, które wskazują z powrotem na Twoją stronę internetową, są jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla SEO. Czasami profil backlinków twojej strony internetowej będzie zawierał spam, który może mieć negatywny wpływ na twoją kampanię SEO. Jeśli podczas naszego audytu stwierdzimy, że tak właśnie jest, zaznaczymy potencjalnie szkodliwe linki i przekażemy je do Google w celu dezawuowania. Oznacza to, że Google nie będzie brało pod uwagę tych linków podczas analizy Twojej domeny. Dodatkowo, przeprowadzimy analizę profili backlinków Twojej konkurencji, aby określić, czy istnieją jakiekolwiek możliwości pozyskania backlinków w celu podniesienia ogólnej autorytatywności Twojej strony na stronach wyników wyszukiwania.

Szybkość strony

Od lipca 2018 roku Google ogłosiło, że jego algorytm będzie brał pod uwagę szybkość strony przy określaniu pozycji stron w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania). Biorąc pod uwagę, że prędkość strony jest teraz czynnikiem rankingowym dla SEO i aby zapewnić najlepsze możliwe doświadczenie użytkownika, krytyczne jest, aby Twoja strona działała szybko i płynnie.

To tylko niektóre z usług, które świadczy nasza agencja SEO. Przeprowadzamy pełny audyt Twojej obecnej pozycji SEO, aby zidentyfikować obszary, w których już osiągasz dobre wyniki, a które wymagają szczególnej uwagi.

Po przeprowadzeniu pełnego audytu SEO Twojej strony internetowej, przedstawimy nasze wnioski i zalecenia. Nasze wnioski będą zawierały wszelkie błędy i możliwości poprawy, którym będzie towarzyszył jasny plan działania, jak przekształcić Twoją stronę w potężne narzędzie marketingowe.

Przeprowadzimy również dokładną analizę Twojego sektora rynku, w szczególności zbadamy taktyki SEO wdrożone na stronach konkurencji, a także doświadczenia użytkowników i sukces treści na ich stronach. Oceniając swoją pozycję na tle konkurencji i szukając możliwości, z których oni nie skorzystali, będziesz w najlepszej pozycji do organicznego konkurowania.

Pozycjonowanie Stron Internetowych Gdańsk

Pytania i odpowiedzi

Pozycjonowanie strony internetowej to również jakościowa forma reklamy naszej marki w internecie. Biorąc pod uwagę wyskakujące nachalne okienka reklamowe uniemożliwiające często korzystanie z internetu użytkownikom, nachalne polecenie naszej marki przez influencerów, czy wyświetlanie wielokrotnie tych samych banerów reklamowych sprawia, że pozycjonowanie jest niezwykle jakościowym sposobem promocji marki w sieci.

 

Dzieje się tak, gdyż nasza strona internetowa jest po prostu gotowa do wyszukiwania i eksponowana w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że użytkownicy muszą samodzielnie wyrazić zgodę na zapoznanie się z takim przekazem reklamowym i stykają się z nim jedynie wtedy kiedy naprawdę potrzebują informacji, produktów czy usług. Użytkownicy będą zatem odbierali neutralnie lub pozytywnie naszą markę, gdyż nie będę oni atakowani różnego rodzaju przekazami reklamowymi. Nasza marka nie będzie zatem nigdy kojarzona z negatywnymi czy nachalnymi metodami reklamy, a przez to działania marketingowe będą pozwalały pozyskiwać realnie zainteresowanych klientów, którzy rzeczywiście mogą skorzystać z oferty naszej marki, a nie tych których udało się przyciągnąć do naszej marki „siłą”.

 

Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google jest również ustandaryzowanym sposobem reklamy poprzez prezentację standardowego wyniku wyszukiwania. Oznacza to, iż nie zachodzi ryzyko zaprezentowania niskojakościowej treści graficznej czy nietrafionych lub błędnych działań marketingowych. Chcąc zatem reklamować się w internecie poprzez pozycjonowaną stronę internetową, minimalizujemy ryzyko negatywnego odbioru naszej marki. Często zachodzi ono w metodach promocji internetowej, gdzie samodzielnie musimy przygotować przekaz reklamowy i gdzie może być on niskojakościowy.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google to przede wszystkim elastyczna forma promocji w sieci. Mając do wyboru wiele różnych metod digital marketingu, pozycjonowanie wyróżnia się w tym względzie na tle wszystkich innych metod. Przede wszystkim to my samodzielnie możemy decydować, w jakim zakresie korzystamy z pozycjonowania i czy jest to nasz główny – czy dodatkowy sposób promocji marki. Nie musimy również zobowiązywać się i deklarować odnośnie tej kwestii, a obecność pozycjonowania w puli naszych działań marketingowych możemy dowolnie zmieniać.

 

Z pozycjonowania stron internetowych możemy również korzystać elastycznie pod względem finansowania. Możemy przeznaczyć na ten cel bardzo różne kwoty zaczynające się na kilkuset złotych miesięcznie a kończące na kilku czy nawet kilkunastu tysiącach — choć pozycjonowanie stron internetowych nie ma górnego limitu wydatków. Możemy również elastycznie zmieniać poziom finansowania w zależności od potrzeb czy celu jaki chcemy osiągnąć. Pozycjonowanie możemy wdrażać na zasadzie wykupywania niezobowiązujących usług lub wiążąc się długoterminową umową, co też daje spore pole wyboru. Pomiędzy tymi dwoma skrajnymi opcjami istnieje również wiele ciekawych umów o pozycjonowanie takich jak umowy efektowe czy hybrydowe pozwalające pozycjonować stronę niezwykle elastycznie.

 

Wszystkie zalety sprawiają, że reklamowanie się poprzez pozycjonowanie strony internetowej, możemy dopasowywać do celu naszej marki, sposobu jej działania czy możliwości jakie aktualnie posiadamy. Bardzo dużym plusem jest również możliwość skalowania pozycjonowania, które polega jedynie na przeznaczeniu większych sum pieniędzy i adekwatnie otrzymywaniu większych profitów. Pozyskiwanie lepszych efektów nie wymaga od nas jednak przeznaczenia dodatkowej uwagi czy zaangażowania, co pozwala skalować promocję praktycznie bez górnego limitu.

Mówiąc o korzyściach płynących z pozycjonowania stron internetowych, powinniśmy powiedzieć również iż pozycjonowanie stron WWW jest stabilnym sposobem reklamy internetowej. Nasza strona pozycjonowana jest długotrwale i jest procesem ciągłym. Po uzyskaniu konkretnych pozycji w wyszukiwarce Google pod konkretnymi hasłami i w konkretnych kategoriach nasza strona internetowa będzie utrzymywała swoją pozycję. Dzięki temu nie musimy obawiać się nagłego zniknięcia strony z indeksu Google, zatrzymania napływu klientów czy nagłych nieprzewidzianych sytuacji. Nawet po zaprzestaniu inwestowania w witrynę i jej nie pozycjonowaniu, nie stracimy z dnia na dzień ruchu organicznego, który pozyskujemy z wyszukiwarki Google. Nawet w takim scenariuszu spadek pozycji będzie odbywał się regularnie i powoli, a w dużej części przypadków strona i tak będzie stabilna na nieco niższych pozycjach w konkretnych kategoriach.

 

Pozycjonując stronę internetową, możemy również dodawać konkretne frazy w tym procesie, pod jakimi chcemy być widoczni i stabilnie zmieniać profil pozyskiwanego ruchu oraz zdecydować jaką grupę odbiorców pozyskujemy z internetu. Jest to bardzo duży plus, gdyż w biznesie stabilizacja i przewidywalność są podstawą prowadzenia i rozwoju marki, a także dają niezwykle duży komfort działania.

Pozycjonowanie stron WWW to również inwestowanie środków w witrynę. Miesięcznie przekazując pieniądze na pozycjonowanie strony internetowej, inwestujemy je w zwiększenie widoczności naszej marki w sieci. Każda wydana złotówka będzie przynosiła zysk w przyszłości niezależnie od tego czy zdecydujemy się kontynuować pozycjonowanie oraz w jakim stopniu będziemy je wykonywali. Przekazując zatem sumy na pozycjonowanie strony internetowej, inwestujemy je w ogólne zwiększenie rozpoznawalności marki a nie jedynie na aktualne i tymczasowe zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci. W porównaniu do systemów reklamowych czy innych kampanii reklamowych które prowadzimy w konkretnym czasie, pozycjonowanie będzie dawało długofalowe profity. Po zaprzestaniu przekazywania środków na pozycjonowanie nie utracimy nagle ruchu organicznego i napływu klientów tak jak ma to miejsce w przypadku przerwania np. kampanii reklamowych w Google Ads czy Facebook Ads.

 

W praktyce oznacza to, że przeznaczając takie same środki na pozycjonowanie stron internetowych oraz na inne kampanie reklamowe w sieci, pozycjonowanie stron internetowych będzie dawało nam profity przez dużo dłuższy czas. Oznacza to również niższe koszty pozyskania klientów, których przy wydaniu takiej samej sumy pieniędzy uzyskamy po prostu więcej. Wykorzystując zatem pozycjonowanie stron internetowych, uzyskujemy podwójne korzyści. Przede wszystkim uzyskujemy natychmiastowy i aktualny przypływ klientów, ale i również wartość dodaną w postaci pasywnego pozyskiwania klientów w przyszłości kiedy zakończymy pozycjonowanie naszej strony internetowej.

 

Pozycjonowanie strony internetowej jest zatem jedną z niewielu strategii marketingu internetowego, w której przeznaczając pieniądze na reklamę, budujemy siłę marki długofalowo, a wydane swoje środki będą zwracały się nam wielokrotnie — a nie tylko podczas trwania jednej konkretnej kampanii reklamowej do momentu kiedy ją finansujemy.